COVID-19 – Zasady przyjęć Pacjentów

Uslugi

REGULAMIN STOMATOLOGI POLAK W CZASIE PANDEMII
Zgodnie z wytycznymi wydanymi przez Ministerstwo Zdrowia zakres świadczeń stomatologicznych realizowanych w naszym gabinecie będzie ograniczony do wykonywania niezbędnych procedur w sytuacjach nagłych np. występowania bólu, procesów zapalnych i ropnych, urazów, torbieli oraz stanów z wysokim ryzykiem wystąpienia powikłań u pacjentów. Gabinet zastrzega sobie prawo do selekcji przyjmowanych pacjentów. Selekcja obowiązuję w dwóch etapach: poprzez rejestracje telefoniczną i przed wizytą.

Zasady przyjęć pacjentów:

1. Rekomendujemy umawianie wizyt poprze kontakt telefoniczny.
  2. W trakcie rozmowy telefonicznej zostanie przeprowadzona ankieta epidemiologiczna wg wskazań Ministerstwa Zdrowia.
  3. Wizyty są umawiane na określoną godzinę. Prosimy o planowe przybywanie.
  4. Na wizytę należy zgłaszać bez osób towarzyszących, lub w przypadku wizyty dziecka z jednym opiekunem.
  5. Zalecamy, aby zachować odległość 2m od innych osób. W miarę możliwości oczekiwać na wizytę przed gabinetem lub w samochodzie.
  6. Po wejściu należy zdezynfekować ręce oraz zostanie zmierzona, bezdotykowo, temperatura ciała.
  7. Pacjent zobowiązany jest wypełnić wywiad epidemiologiczny oraz podpisać oświadczenie o świadomości wystąpienia ryzyka zakażenia, pomimo zastosowania przez gabinet dodatkowych środków ochrony.
  8. Sugerujemy, aby opłatę za wizytę dokonywać bezgotówkowo.
  9. Informujemy o braku możliwości skorzystania z toalety dla pacjentów. Prosimy stawienie się na wizytę już po umyciu zębów.
  10. Pacjent w gabinecie porusza się tylko w wyznaczonych strefach i ma zakaz dotykania czegokolwiek.
  11. Każde wejście osoby fizycznej do naszego gabinetu, zgodnie z wytycznymi sanepidu, będzie ewidencjonowane.
  12. Pacjentów prosimy, aby w dniu przyjęcia nie przyjmowali leków przeciwbólowych na bazie paracetamolu i ibuprofenu, ponieważ mogą obniżać gorączkę.

WYWIAD EPIDEMIOLOGICZNY

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi Pytaniami. O odpowiedź na nie
będziemy Cię prosić w rozmowie telefonicznej.

1. Czy występuje u Pana/Pani co najmniej jeden z wymienionych objawów ostrej infekcji układu oddechowego takich jak: Gorączka, duszności, kaszel?
  2. Czy przebywa Pan/Pani na obowiązkowej kwarantannie domowej ustawowej?
  3. Czy jest Pan/Pani czynny zawodowo lub czy przebywa na izolacji domowej?
  4. Czy w okresie 14 dni przed wystąpieniem objawów miał Pan/Pani bliski kontakt z osobą, u której stwierdzono zakażenie COVID-19?
  5. Czy jest Pan/Pani czynnym zawodowo przedstawicielem zawodów medycznych, mogącym mieć kontakt z osobą zakażoną, podczas wykonywania obowiązków zawodowych, u których wystąpiły objawy infekcji układu oddechowego bez stwierdzenia innej etiologii w pełni wyjaśniającej obraz kliniczny?

OŚWIADCZENIE

„Oświadczenie pacjenta/opiekuna dotyczące ryzyka zakażenia patogenami przenoszonymi drogą kropelkową

„Podczas przebywania w gabinecie stomatologicznym, pomimo zastosowania środków ochronnych, może dojść do zakażenia wirusem SARS-CoV-2 lub innym drobnoustrojem przenoszonym drogą kropelkową. Pacjent (i/lub jego prawny opiekun) rozumie oraz w pełni akceptuje powyższe ryzyko zakażenia, ryzyko wszystkich powikłań COVID-19 w tym nieodwracalne uszkodzenie płuc oraz zgon, a także możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby (w tym rodzina pacjenta) ”