Profilaktyczne leczenie zębów
profilaktyczne-leczenie-zebow

Uśmiech wpływa na innych i jest zaraźliwy. Dodatkowo szczery śmiech poprawia oddychanie, wydziela hormony szczęścia i pozwala tworzyć więzi międzyludzkie. Żeby bez wstydu śmiać się od ucha do ucha, potrzeba dbać o zęby. Jak leczyć zęby profilaktycznie, żeby uchronić się od bolesnych zabiegów?

Współczesna medycyna pozwala na wspaniałe rezultaty. Przede wszystkim należy wybrać się do stomatologa, który zaproponuje rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb. Na co możemy liczyć?

Piaskowanie

Czyli usunięcie osadu nazębnego i przebarwień, które mogą powstawać przez picie herbaty lub palenia papierosów. Praktycznie bezbolesne, a ewentualne podrażnienia szybko się goją. Piaskownie wykonuje się specjalną aparaturą, której końcówka jest mieszana preparatem sodu. W połączeniu z wodą i powietrzem, piaskowanie usuwa osady i przywraca zębom biel. Ten zabieg nie tylko wybiela uśmiech, ale i zapobiega rozwojowi bakterii, stąd też powinno się go wykonywać raz na kilka miesięcy. Zabieg jest bezpieczny, a podrażnienia goją się w ciągu kilku godzin.

Skaling

Czyli usuwanie kamienia nazębnego. Płytka nazębna powstaje nawet pomimo codziennej pielęgnacji jamy ustnej. Tworzą ją bakterie, resztki pokarmów oraz substancje, które znajdują się w ślinie. Z początku osad jest miękki i nie różni się od szkliwa. Bez interwencji, osad ściemnieje i utworzy kamień nazębny, który z kolei prowadzi do zapalenia dziąseł, a nawet paradontozy. Skaling powinno się wykonywać minimum raz w roku, a zaraz po nim polishing, czyli wygładzanie oczyszczonej powierzchni zębów.

Lakierowanie

Polega na wzbogaceniu powierzchni szkliwa we fluor. Do zabiegu wykonuje się lakiery fluorowe. Ich lepkość sprawia, że dłużej trzymają się powierzchni zęba. Lakierowanie stosowane jest po to, żeby uchronić się od próchnicy i jako dopełnienie zabiegów skalingu i piaskowania. Służy również zwalczaniu nadwrażliwych szyjek zębowych. Najlepiej wykonać zabieg dwa razy w roku.

Lakowanie

Polega na wypełnianiu bruzd i zagłębień, które powstają na powierzchni zębów trzonowych i przedtrzonowych. Ta metoda chroni przed próchnicą praktycznie w 100%. Najpierw oczyszcza się bruzdy i zalewa się je lakiem. Lakowanie powinno się wykonać jak najszybciej po wyrżnięciu się zęba. Po zabiegu wymagana jest kontrola.
Powyższe zabiegi stanowią prawdopodobnie najlepszą możliwą ochronę przed próchnicą i chorobami dziąseł.